Det oppstod en feil i denne gadgeten

torsdag 8. september 2011

Mamma Mamma kan eg få baka boller !!!

LISA BAKER BOLLER!!!!

Boller er godt synes eg, seie lisa der hu plutselig ser ut som en liten snømann på 7 år...(mjøl over hele hu..)

Trur du at eg kan baka eller... eg e faktisk ganske goe, for eg har sitt på dadda og hu kan jaffal baka Hallao kitti (hello kitty)muffins. Dei e ganske goe.
Koss lage me Hallao kitti bålle mamma?
Så puttet hun dette i bakebollen :

2 pk fersk gjær
0,5l lunka vatn
0,5l lunka melk
2 egg
250gr margarin
3 dl sukker
2 ts vaniljesukker
2 kg mel (-1 til2 dl til utbaking)


Elte ca 6-7 min m mixer

La deigen hvile i 20 min 




Baka baka baka Gunnhild kan`kje smaka...
Hu e ein katt, men hu like jo skinka då åsså trur du hu telle bilane som kjøre forbi når hu sitte i vinduet og ser ut mamma?

Legg bollene på brett med bakepapir..
Etterheving er lurt ...ca 15-20 min..

Eg vil knusa egget mamma!!!!

Pensle bollene med vispet egg.


Komfyren må du ordna med mamma...
han e litt høgt oppe og eg kan brenna meg!

225grader i ca 10-12 min varmluft...


Kjempe gode boller!!!

Nam nam!!!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar