Det oppstod en feil i denne gadgeten

onsdag 20. juli 2011

Mine gode knekkebrød!
~’~

Grunn oppskrift:

4 dl Havregryn (store eller små)
4 dl Sammalt hvete grov
2 dl Solsikkekjerner
2 dl Sesamfrø
2 dl Linfrø
7 dl ts Vann
1/2 ts salt

Blandes sammen, la røren stå i 5 min.
Fordel røren på to steikeplater kledd med bakepappir.
Stek begge brettene på 175gr samtidig, 1 oppe og 1 nede.
Etter 30 min tar du ut brettene, bruk et pizzahjul til å skjære firkanter.
Bytt om på brettene og steik ytterlige 30 min.
Slå av ovnen og åpne ovnsdøren. La brettene stå og tørke ca 20 min. (husk at steiketiden kan variere litt fra ovn til ovn)

Mine gode knekkebrød med vri!!

Strø over maldonsalt , raspet ost og province krydder før steiking!!! Kjempe godt til supper og ost og kjeks eller bare som snacs !
Bare maldon salt eller urter er og godt !
Kutt ut salt og tilsett rosiner evt tørket frukt, så får du gode mûsliknas!

Håper det smaker !!!
Klem fra Lena !!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar